برگزاری آزمون رغبت سنج شغلی
آیا نمی دانید در چه شغل ها یا مهارتهایی استعداد دارید؟

آیا در انتخاب رشته شغلی ، دانشگاهی و یا پایه دبیرستان خود دچار تردید هستید؟

گروه مشاوره آلفا به شما کمک می کند تا طبق آزمونهای استاندارد جهانی نظیر جان هالند و نیز آزمونهای خاص و ویژه ای که پس از زحمات چندین ماهه تیم مشاوره تهیه شده اند رشته تحصیلی خود را متناسب با روحیات و استعدادهایتان انتخاب کنید.

جان هالند دکتری روانشناسی از دانشگاه مینوسوتا معتقد است که بین خصایص شخصیتی افراد و نوع شغلی که انتخاب می کنند رابطه وجود دارد.

او رغبت های اساسی افراد را به شش مقوله شغلی که با شش خصوصیت شخصیتی همخوانی دارند، تقسیم می کند که عبارتست از واقع گرا، جستجوگر، هنری، اجتماعی ، متهور و قراردادی یا سنتی.

در رغبت سنج هالند سعی می شود غلبه یکی از تیپ های شخصیتی بر سایر تیپ ها تعیین شود. برای این کار طی پرسشنامه ای رغبت های آزمودنی در شش مقوله شغلی تعیین می شود. سپس رتبه فرد در هر یک از مقوله ها مشخص می شود. هر مقوله ای که بیشترین رتبه را داشته باشد، همخوانی بیشتری با ویژگی شخصیتی همان شغل خواهد داشت و در نتیجه افراد در مشاغل مربوط به آن مقوله شغلی موفق تر خواهند بود.

جالب است بدانید هر ساله علاوه بر تعداد زیادی دانش آموز تعداد زیادی از افراد با سابقه های کاری بالا که از شغل و حرفه و کسب و کارشان رضایت ندارند به ما مراجعه میکنند تا مسیر شغلی و زندگیشان را تغییر بدهند و متناسب با استعدادهایشان به سمت موفقیت پیش بروند.

آزمون تعیین رشته تحصیلی دبیرستان
انتخاب رشته بعد از پایه نهم، یکی از مهم ترین مراحل تحصیلی هر دانش آموز و همچنین یکی از اولین انتخاب های مهم زندگی اوست. اهمیت این انتخاب، از جایی بیشتر می شود که اگر منطبق بر استعدادهای دانش آموز، علاقه او انتخاب نشود، ممکن است باعث افت تحصیلی ، نا امیدی،تجربه شکست و در پی آن عدم موفقیت نهایی در کنکور سراسری شود. همگام با هدایت تحصیلی در پایه نهم باید رشته ای انتخاب شود که مطابق با استعدادها و قابلیت های ذهنی، جسمی و روحی دانش آموز پایه نهم باشد.

انتخاب رشته و هدایت تحصیلی دبیرستان در پایه نهم، یکی از اولین چالش های سرنوشت ساز زندگی هر انسانی است که اگه به درستی پشت سر گذاشته بشود ادامه ی مسیر هم با احتمال موفقیت خیلی بیشتری طی خواهد شد. انتخاب رشته ی دبیرستان روی انتخاب رشته ی دانشگاه و در ادامه انتخاب شغل و حتی انتخاب همسر تاثیر گذار است.

به دلیل اهمیت بالای این انتخاب رشته تیم مشاوران آلفا با برگزاری آزمونهایی خاص در انتخاب این امر مهم در کنار شما و همراهتان خواهند بود.

آزمون کنترل مهارتهای آزمون دهی دانش آموزان
یکی از شایع ترین مشکلات دانش آموزان در جلسه آزمون عدم کنترل مهارتهای آزمون دهی و ضعف در خود مدیریتی است که گروه مشاوران آلفا با برگزاری این آزمون و بررسی موارد 22 گانه مهارتی ، نقاط ضعف شما در جلسه آزمون را بررسی کرده و راهکارهای مناسب را آموزش خواهند داد.
آزمون تست تمرکز و اختلالات ذهنی

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟